Macedonië

In mei maakten we in twee groepen een 6 daagse reis naar Macedonië ( 2 x 6 dagen). Dit was voor ons alweer de derde reis met Comesta Reizen en zoals altijd tot in de puntjes verzorgd.

Op vrijdag vertrokken we vanuit Eindhoven met het vliegtuig naar Skopje, de hoofdstad van Macedonië. Daar werden we verwelkomd door onze Nederlands sprekende gids, Dimitri. Met de bus reden we via een schitterende route naar ons hotel in Desaret. Het hotel is gelegen aan het meer van Ohrid met een terras aan de kant van het meer. ’s Avonds hadden we een gezellig diner in het dorpje.

Zaterdag met de bus naar Ohrid waar we een excursie kregen in het oude deel van Ohrid. ’s Middags waren we vrij en konden we zelf rondstruinen door de schitterende stad. ’s Avonds een diner met Macedonische muziek en dans in een restaurant in Ohrid.

Op zondag stond een dagexcursie naar Albanië op het programma met een bezoek aan de markt, een uitgebreide lunch aan het water, en als laatste een wandeling door een bergdorp. Al met al een hele ervaring.

Maandag was de leukste excursie. Met ezels gingen we de bergen in en hadden we mogelijkheid om workshops te volgen. Aan het einde van de wandeling stond eten klaar dat door de plaatselijke bevolking was bereid. Tevens leerde zij ons hoe bepaalde Macedonische gerechten gemaakt werden. Tijdens het eten was er live Macedonische muziek en werd er naar hartenlust gedanst, een waar feest.

Dinsdag gingen we weer terug naar Skopje en hadden we ’s middags de gelegenheid om deze stad te bezoeken, ook de moeite waard. Woensdag weer via Dortmund terug naar Eindhoven.

Beide groepen hebben een super reis gehad, de mooiste van de tot nu toe georganiseerde reizen van ons bedrijf!